Faq

Ofte stilte spørsmål

Produkter

Når du selv bestiller nytt kjøkken, garderobe, vaskerom eller bad på nettbutikken, er det ulike ting du må huske på. Det kan være ting som sokkelben, lister og annet som bidrar til at det ferdige resultatet blir som ønsket. Nedenfor kan du se hvilke varer du må huske å kjøpe når du begynner å bestille selv:

Kjøkkenet: Velg først de riktige skapene med tanke på bredde og dybde. Husk å velge alle skap med samme front, med mindre annet ønskes. Etter dette skal du velge benkeplate, vask og armatur, evt. sokkel og sokkelben, tilpasninger til vegg, lys til overskap og vitrineskap, håndtak og eventuelt ekstatilbehør til skapene som bestikkinnlegg, avfallssortering eller karusell til hjørneskapet.

Hvis du kun skal bruke løse dører til skap du allerede har, husk å bestille både dører og hengsler, da de kjøpes separat.

Bad: Velg først riktige skap med tanke på bredde og dybde, og vær oppmerksom på om det er plass til en vask. Velg da vask eller benkeplate og blandebatteri, samt evt. sokkel og sokkelbein, tilpasninger til vegg, lys, speil, håndtak og evt. ekstratilbehør til skapene.

Vaskerom: Velg først de riktige skapene når det gjelder bredde og dybde. Etter dette skal du velge benkeplate, vask og armatur, evt. sokkel og sokkelben, tilpasninger til vegg, lys til overskap og vitrineskap, håndtak og eventuelt ekstatilbehør til skapene, som skittentøyskurv eller holder for støvsugerslange.

Garderobe: Velg ønsket garderobeskap, samt sokkel og sokkelben, tilpasninger til vegg, lys, håndtak og evt. ekstra tilbehør som hengestang.

Du kan kjøpe alle varer i HTHs GO-standardserie i nettbutikken. Alle skap i HTH GO-serien er umonterte og leveres i flate pakker. Du kan også kjøpe et utvalg skyvedørsgarderober, vasker, speil, blandebatterier og tilbehør til kjøkken, bad og garderobe. Spesiallagde benkeplater, spesialprodukter og spesielle hvitevarer kan kun kjøpes i HTH-butikker.

Hvis du ønsker ferdigmonterte skap som kan tilpasses på utallige måter, er HTH det riktige for deg.

Ja, det er akkurat de samme produktene som selges på nett som i våre butikker. Skapene leveres umontert i flatpakninger, akkurat som når du kjøper HTHs GO-serie i en HTH-butikk. HTH produserer alle kjøkkenskap og benkeplater i laminat i egne fabrikker i Danmark, noe som er med på å sikre den høye standarden og enhetligheten du kjenner til fra HTH.

Vi kan dessverre ikke garantere at alle produktene som vises i nettbutikken er på lager i alle våre butikker. Du kan imidlertid enkelt sjekke lager i din lokale butikk ved å klikke på varen. Lagerbeholdning oppdateres hver 2. time. Er varen på lager kan du hente den neste virkedag i butikkens åpningstid. Dersom en vare ikke er på lager, kan du likevel bestille den for henting i en HTH-butikk. Her er beregnet hentetid ca. 10 virkedager.

Når du kjøper varer, hvor en sokkel er nødvendig, husk å også kjøpe sokkelbein.

Ja, alle overskap inkl. monteringsbeslag.

Nei, det kan vi dessverre ikke gjøre. For spesifikk informasjon, vennligst kontakt butikken.

Siden vi endret vår hvite nyanse i august 2020, kan den forrige hvite nyansen kun bestilles i en av våre butikker. Kun den nye hvite er tilgjengelig i nettbutikken. Dette gjelder alt, dvs. både dører, skap, hyller etc.

Vi ber deg ta kontakt med din nærmeste HTH-butikk, som kan hjelpe deg videre i forhold til dine behov, og som også kan gi deg en pris på dine kjøkkendrømmer. Nettbutikksupporten kan kun hjelpe med priser for Gjør-det-selv-serien.

Du kan gjøre det i vår katalog "Fronter og tilbehør", som er tilgjengelig her. Vi gjør imidlertid oppmerksom på at fargekodene er de nærmeste veiledende farger, og dermed ikke den eksakte fargen.

Betaling

Beløpet reserveres på betalingskortet ditt, men trekkes først fra bankkontoen din når produktene er hentet eller sendt.

HTH bruker det anerkjente nettbaserte betalingssystemet DIBS. Dette oppfyller alle sikkerhetskrav.

Når du handler HTH eller HTHs GO-serie i en HTH-butikk, kan du få kjøpet finansiert uten renter eller gebyrer. Les mer om finansiering under tjenester. Kjøper du varer via vår nettbutikk kan ikke kjøpet finansieres.

Dette kan gjøres med et kredittkort eller et debetkort. Vi kan ikke tilby betaling via EAN-nummer, faktura eller andre metoder.

Levering

Vi ber deg sende en e-post til websupport@hth.dk, som vil sende den til deg så snart som mulig.

Mottak / henting av varer

Du må ta med dokumentasjon for kjøpet i form av kvittering. Vær oppmerksom på at bestillingen automatisk kanselleres dersom den ikke hentes innen 14 kalenderdager etter bestilling. Pengene trekkes først fra bankortet ditt når bestillingen er hentet.

Når du mottar/henter varene dine, må du umiddelbart sjekke at alt er levert og at det ikke er synlige skader på produktene eller emballasjen. Skulle det oppstå skader eller mangler, må du umiddelbart kontakte transportøren og HTH. Du kan enten kontakte nærmeste butikk, eller HTHs kundeservice på telefon 88 37 81 81.

Montering

Både i HTH- og HTHs GO-serien kan du velge å installere produktene selv.

Hvis du har valgt å stå for montering selv, er det ditt eget ansvar at produktene er riktig montert. Detaljerte monteringsveiledninger følger med hvert produkt. Finn monteringsveiledningene her.

Hvis du har kjøpt et håndtaksløst kjøkken med VH-7-håndtaksskinner, finner du VH-7 monteringsveiledningen her.

Hvis du selv har valgt å stå for monteringen, har ikke HTH noe ansvar for monteringen.

Følg installasjonsveiledningene som følger med de enkelte produktene. Enkelte produkter krever installasjon av en autorisert installatør.

Hvis du selv har valgt å stå for installasjonen, har ikke HTH ansvar for feil utført installasjon.

Ja, HTH er spesialister på kjøkken, og kan håndtere alt fra oppmåling til montering.

Velger du fra HTHs GO-serie sparer du penger fordi du henter og monterer kjøkkenet selv.

Vi ber deg ta kontakt med din nærmeste HTH-butikk, som kan hjelpe deg videre i forhold til dine behov, og som også kan gi deg en pris på dine kjøkkendrømmer. Nettbutikksupporten kan ikke gi priser for montering og oppsett av ditt kjøkken.

Garanti og reklamasjon

HTH gir 5 års garanti på skap og fronter, både på overflaten og innsiden.

Det gis 25 års garanti på alle trådvarer og bevegelige deler, som skinner, hengsler osv.

Garantien er imidlertid ugyldig hvis produktene ikke vedlikeholdes som beskrevet i vedlikeholdsinstruksjonene, eller hvis de ikke er installert som spesifisert i monteringsveiledningen.

Hvis det er feil eller mangler på dine varer, må du gi HTH beskjed om dette så snart feilen/mangelen er oppdaget. Ta kontakt med HTHs kundeservice, eller din nærmeste butikk, som kan gi deg råd om videre prosess. Oppgi bestillingsnummer, beskrivelse og bilder dersom det er skader. Hvis en vare mangler i bestillingen, sender du også en e-post til websupport@hth.dk med bestillingsnummer og beskrivelse.

Ja, når du handler fra HTHs GO-serie har du alltid hele 14 dagers returrett. For å utøve returretten må du gi oss beskjed innen 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din om at du ønsker å returnere et gitt produkt. Du kan kontakte nærmeste HTH-butikk eller kontakte vår kundeservice på telefon 88 37 81 81. Du må fylle ut og ta med eller sende med deg standardskjemaet som du finner her.

Hvis du har kjøpt varene dine i en HTH-butikk, skal varene returneres intakte og i originalemballasje. Hvis du har kjøpt dine varer i vår nettbutikk, må ikke varene være skadet eller blitt montert. Hvis dette er tilfelle, er du ansvarlig for forringelse av varens verdi. Er du i tvil om retur, kan du alltid kontakte HTHs kundeservice på telefon 88 37 81 81 eller din nærmeste HTH GO-butikk og få råd.

HTH har en landsomfattende returrett.

Vi ber deg kontakte HTH-butikken der du kjøpte kjøkkenet eller produktet ditt. De er klare til å hjelpe deg.

HTHs nettbutikk-support er klar til å hjelpe alle våre nettbutikkkunder. Nettbutikksupporten snakker dansk, men har lang erfaring med å hjelpe norske (/svenske) kunder. Hvis det er bedre for deg å snakke på engelsk, så snakker vi også engelsk.