Vanlige spørsmål

ProdukterOpen

Hva må jeg huske når jeg bestiller?

Når du bestiller nytt kjøkken, garderobe, vaskerom eller bad, er det flere ting du må tenke på. Det kan være ting som sokkelben, lister og annet som bidrar til at du får det ønskede resultatet. Under kan du se hvilke produkter du må huske å kjøpe når du skal gå i gang med å bestille:

Kjøkken: Velg først de rette skapene i forhold til bredde og dybde. Husk å velge samme front til alle skapene, med mindre du ønsker det annerledes. Etter det må du velge benkeplate, vask og armatur, eventuelt sokkel og sokkelben, veggtilpasning, lys til overskap og vitrineskap, håndtak og eventuelt annet tilbehør til skapene. Det kan for eksempel være bestikkinnlegg, avfallssortering eller karusell til hjørneskap.

Bad: Velg først de rette skapene i forhold til bredde og dybde. Pass på at det er plass til vasken. Deretter velger du vask eller benkeplate og blandebatteri, samt sokkel og sokkelben, veggtilpasninger, lys, speil, håndtak og eventuelt ekstra tilbehør til skapene.

Vaskerom: Velg først de rette skapene i forhold til bredde og dybde. Deretter velger du benkeplate, vask og armatur, eventuelt sokkel og sokkelben, veggtilpasning, lys til overskap og vitrineskap, håndtak og eventuelt annet tilbehør til skapene. Det kan for eksempel være skittentøyskurv eller støvsugerslangeholder.

Garderobe: Velg skapene du ønsker, samt sokkel og sokkelben, veggtilpasning, lys, håndtak og annet tilbehør som for eksempel oppheng til kleshengere.

Hvilke produkter kan jeg kjøpe i HTHs nettbutikk?

Du kan kjøpe alle produktene i HTHs Gjør Det Selv-hovedsortiment. Alle Gjør det selv HTH-skap leveres flatpakket. I tillegg har vi et bredt utvalg av vasker, speil, blandebatteri og tilbehør til kjøkken, bad og garderobe. Skyvedørsgarderober, benkeplater på mål, spesialprodukter og hvitevarer kan bare kjøpes i Gjør det selv HTH-butikk. Ønsker du ferdig tilpassede og monterte skap, ber vi om at du tar kontakt med HTH Kjøkkenforum.

Har produktene i Gjør Det Selv-nettbutikken den samme høye standarden som er normalt for HTH?

Ja, det er akkurat de samme produktene i nettbutikken som selges i våre butikker. Skapene leveres flatpakket på samme måte som om du hadde handlet i en HTH Gjør Det Selv-butikk. HTH produserer alt av kjøkkenskap og benkeplater på egne fabrikker i Danmark. Dette er med på å sørge for at vi opprettholder den høye kvaliteten du kjenner fra HTH.

 Er produktene i nettbutikken også på lager i min lokale Gjør det selv HTH-butikk?

Vi kan dessverre ikke garantere at alle produktene du finner i nettbutikken er på lager i alle våre butikker. Du kan se om din lokale butikk har varen på lager ved å klikke på varen. Lagerbeholdningene oppdateres hver andre time. Du kan bestille et produkt som du selv velger å hente i din lokale butikk, selv om det ikke er på lager. Estimert tidspunkt for henting er cirka 8 virkedager.

Hva må jeg huske når jeg kjøper sokkel?

Når du kjøper varer der sokkel er nødvendig, er det viktig at du husker å kjøpe sokkelben.

Er monteringsbeslag inkludert når man kjøper overskap?

Ja, alle overskap leveres med monteringsbeslag.

BetalingOpen

Etter at jeg har kjøpt et produkt på nett, når trekkes pengene fra bankkontoen min?

Beløpet reserveres på betalingskortet du har handlet med, men vil først bli trukket fra bankkontoen når produktene hentes eller sendes fra HTH-butikken.

Er det trygt å betale med betalingskort?

HTH bruker det anerkjente betalingssystemet DIBS for betaling på Internett. Dette oppfyller alle sikkerhetskrav.

Tilbyr HTH finansieringsløsninger?

Når du handler i en HTH-butikk, enten det er HTH Kjøkkenforum eller Gjør Det Selv HTH-butikk, tilbyr vi finansiering uten renter og gebyrer. Du kan lese mer om finansiering under services. Vi tilbyr ikke finansiering ved kjøp på nett.

LeveringOpen

Kan jeg hente bestillingen min selv ved kjøp på nett?

Nei, vi leverer på oppgitt adresse.

Hvor kan jeg få varene levert når jeg handler på nett?

Vi leverer i hele Norge, med unntak av ikke-landfaste øyer. I slike tilfeller leverer vi til nærmeste kai etter nærmere avtale, uansett hvilken adresse som er oppgitt i den automatiske bekreftelsen.

Er varen på lager?

Alle Gjør Det Selv-produktene og et utvalg av benkeplater, blandebatterier og annet tilbehør lagerføres i våre Gjør Det Selv-butikker. Ferdigmonterte skap som bestilles hos HTH Kjøkkenforum, er ikke lagervare Disse varene produseres og leveres direkte fra fabrikk.

Får jeg et sporingsnummer som gjør at jeg kan følge bestillingen min når jeg handler på nett?

Du vil få tilsendt et sporingsnummer på bestillingen din den dagen varene sendes fra sentrallageret vårt. 

Må jeg på forhånd vite om skapdørene skal åpnes til høyre eller venstre?

Alle våre skapdører kan snus 180 grader, eller så har de monteringshull på begge sider.

Mottak av produkteneOpen

Hva skal jeg gjøre når jeg mottar produktene?

Når du mottar produktene, må du med en gang kontrollere at alt er levert, og at det ikke er synlige skader på produkter eller emballasje. Hvis du oppdager skader eller mangler, må du umiddelbart ta kontakt med fraktselskapet og HTH.

MonteringOpen

Hvordan monterer jeg produktene?

Hvis du har valgt å montere produktene selv, er det ditt ansvar å sørge for at produktene monteres riktig. Det følger en monteringsveiledning med hvert produkt. Du finner også alle monteringsveiledninger på www.hth.no.

Hvis du har valgt å montere produktene selv, har ikke HTH ansvar for at produktene monteres riktig.

Hvordan installerer jeg hvitevarer og vvs?

Vi ber om at du følger installasjonsveiledningene som leveres med hvert enkelt produkt. Enkelte produkter skal installeres av en autorisert installatør.

Hvis du har valgt å montere produktene selv, har ikke HTH ansvar for at produktene monteres riktig.

Kan HTH hjelpe med montering av det nye kjøkkenet mitt?

Ja, HTH er kjøkkenspesialist og kan bistå med alt fra oppmåling til montering. Hvis du velger å la HTH montere kjøkkenet ditt, vil vi også tilby deg smartcare. Kontakt din nærmeste HTH Kjøkkenforum-butikk for mer informasjon om montering og smartcare.

Hva er smartcare?

Har du kjøpt kjøkkenet ditt i en HTH Kjøkkenforum-butikk og brukt HTH til monteringen, vil du bli tilbudt smartcare. Smartcare er et gratis ettersyn av kjøkkenet ditt 12 måneder etter at det er montert, for å sørge for at alt er som det skal være.

Garanti og reklamasjonOpen

Hvilken garanti har jeg?

HTH har fem års garanti på skap og skapdører. Det gjelder også overflater såvel som innvendig.

På alle trådvarer og bevegelige deler, som for eksempel skinner, hengsler med mer, er det 25 års garanti.

Garantien er imidlertid ikke gyldig hvis produktene ikke er vedlikeholdt som beskrevet, eller hvis de ikke er montert som angitt i monterings- og vedlikeholdsveiledningen.

Hvordan kan jeg reklamere, hvis jeg har handlet på nett?

Hvis du oppdager feil eller mangler med produktet, må du umiddelbart gi HTH beskjed om dette. Ta kontakt med HTH-kundeservice eller din nærmeste Gjør det selv HTH-butikk for å få råd om prosessen videre.

Kan jeg returnere produktene?

Ja, når du handler hos Gjør det selv HTH, enten det er på nett eller i butikk, har du alltid 14 dagers full returrett. Hvis du vil benytte deg av returretten, må du innen 14 dager etter at du har mottatt bestillingen, gi oss beskjed om at du ønsker å returnere et bestemt produkt. Du skal da bruke returskjemaet - det kan sendes til oss enten per brev eller e-post. Du kan også returnere produktet til den lokale Gjør det selv HTH-butikken din.

Hvis du har kjøpt varen i en Gjør det selv HTH-butikk, skal varen returneres intakt og i original forpakning. Hvis du har kjøpt varen på nett, skal den ikke være skadet eller forsøkt montert. I så fall blir du holdt ansvarlig for forringelsen av varens verdi. Er du i tvil om retur av et produkt, er du velkommen til å kontakte HTHs kundesenter eller din nærmeste Gjør det selv HTH-butikk for mer informasjon og rådgiving.

HTH har landsdekkende returrett.

TegneprogramOpen

Hvor kan jeg laste ned verktøyet?

HTHs SmartDesigner kan enkelt lastes ned fra SmartDesigner-nettsiden. De lagrede tegningene dine blir koblet mot kontoen din og dermed vil du finne de igjen inne i programmet på hvilken som helst datamaskin, så lenge du er innlogget på Mitt HTH-kontoen din.

Kan jeg få hjelp til å tegne kjøkkenet mitt? / Jeg har laget en skisse, men trenger noen råd for å komme videre?

Du kan for eksempel bruke livechat-funksjonen på nettstedet eller ta direkte kontakt med en butikk. Du kan også snakke med en av våre eksperter ved å besøke den lokale HTH-butikken, som du finner her.

Hvordan deler jeg tegningen min med en bestemt butikk?

Klikk på knappen for å avtale et møte i SmartDesigner eller under “Mine Tegninger”-området i Min Konto på nettstedet for å avtale tid med en av våre kjøkkeneksperter. Da vil de motta plantegningen din og en liste over de produktene du har tegnet inn, slik at de kan forberede seg på møtet med deg. Du kan også benytte deg av livechat-funksjonen.

Velg materialer for hvert prosjekt

På prosjektsiden begynner du med å velge materialer, og her kan du se forslagene dine. Du kan også endre valgene dine.

Hvordan mottar jeg tilbudet på mitt nye kjøkken?

I HTHs SmartDesigner kan du se prisen på kjøkkenet du designer oppe i høyre hjørne av skjermen. Du finner også en spesifisert prisliste under Mitt sammendrag.

Hvorfor er det prisforskjeller mellom tegneverktøyet og nettbutikken?

Prisene i HTHs SmartDesigner er den samme som i våre trykte kataloger. Noen ganger har vi tilbud i butikkene og dermed vil prisene kunne variere noe når du legger produktet i handlekurven. Husk å klikke på alternativet for å se nettprisen i Mitt sammendrag for å få den riktige prisen.

Kan jeg få kjøkkenet levert?

Ja! Du velger leveringsmåte på øverst på skjermens høyre del når du er inne i handlekurven. Prisen justeres automatisk.